اجرای طرح بخشودگی صد درصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه در دهه مبارک فجر

03 02 2018
کد خبر : 3260494
تعداد بازدید : 201
مهندس ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طرح بخشودگی صددرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا می‌شود. مهندس ذوالفقار یزدان مهر گفت: با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر مراعات حال دانش‌آموختگان، طرح بخشودگی صدرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا می‌شود. وی افزود: دانش آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت پرداخت نکردن اقساط مشمول جریمه دیر کرد شده اند، می توانند تا ۲۲ بهمن ماه با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی bP.swf.ir و بازپرداخت تمام باقی مانده بدهی خود از بخشودگی صدرصدی استفاده کنند. مهندس یزدان مهر در ادامه با اشاره به ۱۱ گام صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت تدوین سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان بود که با هدف ارائه خدمات هدفمند و مؤثر و نیل به خودکفایی انجام شد. وی تاکید کرد: اهتمام به رویکرد مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی با روحیه جهادی گام بعدی ما در این زمینه است. مشاور وزیر علوم تصریح کرد: ظرفیت سازی در قوانین کشوری با تصویب هفت بند و ماده در احکام دائمی، برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی و افزایش درآمد اختصاصی با تحقق مبلغ یک میلیارد و ۱۸۹ هزار تومان در دولت یازدهم با رشد ۱۷۱ درصدی از فعالیت های صورت گرفته دیگر است. رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: یکی از اقدامات دیگری که انجام شد جلب حمایت مؤثر نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت سازی مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان بود که توانست کمک بسیاری در زمینه خدمات رسانی به این صندوق داشته باشد و موضوع استفاده از کمک خیران و مردم، امروز در صندوق نهادینه شده است. وی همچنین تقویت اعتبار عمومی صندوق با رشد بی سابقه ۱۵۷ درصدی را از فعالیت های دیگر صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم برشمرد و افزود: افزایش بی سابقه ذخیره استراتژیک و دستیابی به مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان با رشد ۱۹۲ درصدی هم از اقدامات انجام شده در صندوق رفاه دانشجویان بوده است. مهندس یزدان مهر در ادامه به پوشش ۱۰۰ درصدی ارائه تسهیلات به دانشجویان متقاضی واجد شرایط به عنوان عملکرد دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: رشد ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی نرخ وام های دانشجویی هم جزو اقدامات بسیار مهم و خوبی است که در این مدت صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: ایجاد و حمایت از ۱۱۴ صندوق قرض الحسنه و خیریه دانشگاه‌ها برای حمایت ویژه از دانشجویان بی بضاعت هم از اقدامات دیگرصندوق رفاه دانشجویان در این مدت است. وی در ادامه به بهبود سراهای دانشجویی با تعمیر و تجهیز و ارتقای ۵۰۰ سرای دانشجویی اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و با همکاری وزیر علوم و تلاش همکاران، ساخت ۲۰۰ خوابگاه و سرای دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با ساخت این خوابگاه های دانشجویی کمبودی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کنیم.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.