استاندار گیلان میزبان تشکل‌های دانشجويی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گيلان

05 12 2014
کد خبر : 3294142
تعداد بازدید : 174
در آستانه شانزدهم آذر روز دانشجو،همايش تشکل‌های دانشجويی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گيلان با حضور استاندار گیلان صبح امروز در محل استانداری برگزار شد.

دکتر نجفی در اين همايش که با حضور پرشور دانشجويان و نمايندگان تشکل‌ها، انجمن های علمی، کانون ها و شوراهای دانشجويی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد با گرامی داشت ياد و خاطره‌ی شهدای دانشجو و تبريک شانزدهم آذر روز دانشجو گفت :روز دانشجو تکريم علم، معرفت،رشدوتکامل ومظهر آزادی خواهی واستقلال ايران عزيز است.

وی با بهره‌گيری از فرمايشات گوهر بار امام خمينی (ره) مبنی بر اينکه دانشگاه مبدأ همه‌ی تحولات است گفت : اين جمله‌ی عظيم نشانگر آن است که دانشگاه در هر کشوری مظهر پويايي، تحرک، تحول ، رشد و بالندگی وخاستگاه آزادی و اصول برخاسته از هويت فرهنگی آن جامعه است.

وی افزود : دانشجويان عزيز همواره خواستار تحول، نو خواهی و آزادی خواهی در جامعه بوده‌اند و بدون شک رشد شتابان ايران اسلامی نيازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی مملکت است.

استاندار گیلان با اشاره به مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجويان عزيز در زمينه‌ی تحول و پويايی در محيط‌های دانشجويی گفت : امروز دولت همه‌ی تلاش‌های خود را در راستای اين فرمايشات قرار داده است تا فضای دانشگاه‌ها همراه با تحول و پويايی و در خدمت توسعه کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد : انديشه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تنها در فضای آرام و به دور از جريانات سياسی ، احساسی و افراطی و در سايه روحيه‌ی استدلال، آزاد انديشی و فضای نقادانه متفکرانه است که مي‌تواند در خدمت توسعه‌ی کشور و استان قرار گيرد.

دکتر نجفی با بيان اينکه تغيير وضعيت اقتصادی کشور و انتقال از انديشه‌های نفتی به سوی اقتصاد مقاومتی با مشارکت فضای دانشگاهی صورت مي‌گيرد گفت : امروز اقتصاد مقاومتی که سرلوحه‌ی کار کشور است ابتدا از دانشگاه‌ها و دانشگاهيان و با پرداختن به شرکت‌های دانش بنيان و فناورانه آغاز مي‌شود.

استاندار گيلان با اشاره به بيان دغدغه‌های دانشجويان در مورد مسائل صنفی ؛ تعامل مديريت دانشگاه‌ها با تشکل‌های دانشجويی را ضروری دانست و تأکيد کرد : از معاونت سياسی مي‌خواهم دغدغه‌هايی را که دانشجويان امروز مطرح کردند با همکاری روسای دانشگاه‌ها پيگيری کنند.

دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان هم در این نشست ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و تبریک روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو را از 16 آذر 1332 تا کنون گرامی داشت.

رئیس دانشگاه گیلان با تقدیر از زحمات تشکل ها،انجمن ها،کانون ها و شوراهای دانشجویی که زمینه شکل گیری فضای شاداب و پرنشاط را در محیط دانشگاه ها فراهم می کنند خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید به قشر دانشجو به عنوان فرصت نگاه می کند. بر اساس این نگاه یکصد و چهل هزار دانشجویی که در استان گیلان تحصیل می کنند فرصت مناسبی برای رشد علمی و فرهنگی این منطقه به شمار می روند.

ایشان با اشاره به آمار 40 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد که از توانایی این دانشجویان در حل تخصصی مشکلات استان استفاده شود.

دکتر رضی در ادامه از استاندار گیلان خواست با توجه به هفته پژوهش و فناوری و جهت ترغیب دانشجویان برای پرداختن به مسائل و مشکلات استان گیلان در رساله ها و پایان نامه ها اعتبار ویژه ای به این امر اختصاص یابد.

تشکیل شورای آموزش عالی استان جهت حل مشکلات دانشگاه ها و تشکیل  ستاد خیرین دانشگاه ساز در جهت کمک به توسعه دانشگاه ها و تجهیز آزمایشگاه ها،کتابخانه ها،اینترنت پر سرعت و خوابگاه سازی هم از جمله پیشنهادهای  رئیس دانشگاه گیلان در نشست تشکل‌های دانشجويی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گيلان بود.

شایان ذکر است در این مراسم وحید ولدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، وهاب صوری نژاد دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان و میلاد بسطامی دبیر کانونهای فرهنگی و هنری و اجتماعی دانشگاه گیلان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه گیلان به بیان نظرات و ایده های خود پرداختند.
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.