ترجمه کتاب تدریس در دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان

24 06 2016
کد خبر : 3278337
تعداد بازدید : 542

کتاب تدریس در دانشگاه (راهبرد های اثر بخش و اصول کلیدی)، تالیف سارا مور، گری والش و آنجیلیکا رسکواز، توسط دکتر عباس صادقی عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی و دکتر نادر افقی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان و مرجان انتظاری، ترجمه شد و توسط انتشارات کتیبه گیل انتشار یافت.

کتاب مذکور شامل ۷ فصل شامل مباحثی همچون ارتقاء خود آگاهی به عنوان یک استاد،تمرکز بر صلاحیت ها و مهارت های کلیدی خود در تدریس،اکتشاف و استفاده از فناوری های آموزشی،سنجش و ارزیابی و ... است.

استادان دانشگاه با انواع وظایف و فشارهای رقابتی گوناگون به عنوان بخشی از زندگی حرفه ای خود روبرو هستند. در این کتاب، ما فرصتی برای استادان می سازیم که دیدگاه های خود را بررسی کنند و ایده های ساده ای برای افزایش کارایی، کاهش فشارها و افزایش لذت خود در فرایند آموزش و تدریس فراهم سازند. این کتاب به تدریس آنها کمک می کند تا با لذت و رضایت به کار خود ادامه دهند. این کتاب شامل مجموعه ای از توصیه هاست که امیدواریم عقایدی کاربردی برای حمایت از تدریس شما فراهم سازد. راهکارها و تدابیری که مجموعاً در این کتاب ارائه شده، می تواند یک دیدگاه مثبت و منسجم برای تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی فراهم آورد. این کتاب برای استفاده خاص استادان تازه کار، به خصوص کسانی که زمینه تخصصی در آموزش، تدریس یا تمرین دانشگاهی ندارند، تدوین شده است و نظرات و مفاهیم خاصی را در زمینه های مربوط به رفتار سازمانی، یادگیری، تدریس و تحصیل معرفی می کند و در نهایت در قالب راهکارهای عملی به بررسی آن ها می پردازد. ما در این کتاب، طیفی از بینش های تائید شده توسط محققان را معرفی کرده ایم که به حمایت از تدریس و مفاهیم در داخل و خارج از کلاس یاری می رسانند.

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.