در نشست مدیران گروه های آموزشی دانشگاه گیلان عنوان شد: گفتمان برنامه محوری باید اجرایی شود

23 01 2018
کد خبر : 3260802
تعداد بازدید : 167
اولین نشست رئیس دانشگاه گیلان در دوره مدیریتی جدید با رؤسا و معاونین دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی با محوریت ارائه راهبردها، شنیدن پیشنهادها، انتقادها و دریافت ایده ها برای اداره بهتر دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد. دکتر احمد رضی در این نشست با اشاره به موفقیت های دانشگاه در حوزه های مختلف در چهار سال گذشته خاطر نشان کرد: همه اقشار دانشگاهی در رقم زدن رشد و پویایی دانشگاه سهیم هستند و ضمن تقدیر از یکایک دانشگاهیان، این موفقیت ها را مرهون همدلی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه گیلان دانست. رئیس دانشگاه گیلان کسب موفقیت های بین المللی دانشگاه،رشد تعداد قراردهای منعقده دانشگاه با صنعت،افزایش مشارکت خبرین و واقفین در توسعه فضای فیزیکی و ... را مرهون مشارکت و تلاش وافر دانشگاهیان دانست و گفت: بی شک در کنار این موفقیت ها نیاز به آسیب شناسی و رفع موانع برای حرکت متوازن و رو به پیشرفت همه واحدها است. دکتر رضی در ادامه با اشاره به سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه تصریح کرد: سیاست دانشگاه در سال های آتی بر مبنای حرکت متناسب با برنامه های تدوین شده مذکور است که در این راستا ملاک عمل مبتی بر ارتقای شاخص های کیفی و پرهیز از رشد کمی صرف است. وی افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با شاخص های کیفی، ده برابر شدن دانشجویان غیر ایرانی در پنج سال اخیر، برنامه محوری و ترویج این گفتمان در سطح دانشگاه را از جمله سیاست های دانشگاه در دوره جدید دانست. دکتر رضی همچنین تقویت نظارت و ارزیابی، لزوم نگاه اقتصادی در کار و تبدیل علم به ثروت، مدیریت هزینه ها و تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی را از دیگر سیاست های دانشگاه در سال های آینده برشمرد. رئیس دانشگاه گیلان از مدیران گروه های آموزشی خواست که برای گروه خود برنامه راهبردی داشته باشند و عنوان کرد: گرفتن دانشجویان پست دکتری در گروه های آموزشی، تعریف سرفصل های جدید، ایجاد رشته های بین رشته ای و ... منوط به این است که هر عضو هیأت علمی دانشگاه با مطالعه و محور قرار دادن سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه یک برنامه پنج ساله داشته باشد. در ابتدای این نشست نیز دکتر علی بانی مدیر روابط بین الملل و دکتر محمد دوستار مدیر برنامه،بودجه و تحول اداری به ترتیب در ارتباط با فعالیت های بین المللی دانشگاه و تشریح برنامه راهبردی دانشگاه به ایراد سخن پرداختند. گفتنی است در انتهای این مراسم هم تعدادی از اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود در حوزه های مختلف پرداختند و همچنین در این مراسم بر اساس نظر سنجی های انجام شده قبلی توسط دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، از مدیران برتر دانشگاهی به شرح زیر تقدیر به عمل آمد. دکتر احد صحراگرد به عنوان رئیسْ دانشکدهْ برتر دکتر علی صفایی به عنوان معاون آموزشی برتر در بین دانشکده ها دکتر رامین کوهی کمالی به عنوان معاون پژوهشی برتر در بین دانشکده ها دکتر علیرضا نیکویی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی به عنوان مدیر گروه برتر دکتر علی جمالی مدیر گروه سابق مهندسی مکانیک به عنوان مدیر گروه برتر دکتر ایرج باقری مدیر گروه سابق مهندسی مکانیزاسیون به عنوان مدیر گروه برتر دکتر رضا انصاری مدیر گروه شیمی به عنوان مدیر گروه برتر
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.