وزیر علوم در جمع مدیران دانشگاه گیلان بر طرح ساماندهی آموزش عالی تاکید کرد

12 03 2019
کد خبر : 3198714
تعداد بازدید : 575

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی دیگر از برنامه های حضور در دانشگاه گیلان، با مدیران دانشگاه گیلان دیدار کرد.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان به طرح ساماندهی آموزش عالی اشاره کرد و خواستار دور شدن از نگاه محلی و منطقه ای و داشتن نگاه ملی به آموزش عالی شد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه و با اشاره به مضایق بودجه‌ای این وزارتخانه حمایت های دولتی را کمتر از نیازهای موجود خواند و خواستار حرکت دانشگاه ها به سمت استفاده از ظرفیت های خود برای درآمدزایی شد.
وزیر علوم در ادامه و با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه گیلان در سال 1399، این المپیاد را فرصت مناسبی برای ایجاد یک ظرفیت ورزشی خوب در استان و دانشگاه گیلان دانست.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به وزیر علوم و هیأت همراه، از حضور این هیأت در دانشگاه گیلان قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی، برنامه محوری را یکی از برنامه های اصلی دانشگاه دانست. فعالیت های بین المللی، جذب دانشجویان خارجی، جلب حمایت خیرین و ارتباط با صنعت و جامعه از دیگر برنامه های مهم مورد اشاره توسط رئیس دانشگاه گیلان بود.
دکتر رضی در ادامه فرسودگی سازه آزمایشگاه ها و کمبود وسائل آزمایشگاهی را از مشکلات گروه های علمی دانشگاه دانست و خواستار توجه ویژه وزارت علوم به این مسائل شد.
شایان ذکر است در پایان مراسم که با ارائه نظرات مدیران دانشگاهی همراه بود، قرارداد همکاری میان دانشگاه گیلان و مهندس عبدالله نوید یکی از خیّرین دانشگاه جهت ساخت فاز دوم ساختمان فارم دانشکده علوم کشاورزی با برآورد هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال امضا شد.

 

 

 


دسته بندی :
خبرها