دکتر محمدرحیم رمضانیان معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه گیلان گفت: هیأت اجرایی منابع انسانی دانشگاه گیلان به منظور افزایش کارآیی و اثربخشی کارمندان مجرب و کارآمد و دراجرای ماده 23 آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دستورالعمل اجرایی ارتقاء رتبه را به تصویب رساند.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: برای تصویب این آئین نامه دانشگاه طی مکاتبه ای با مرکز هیات امنای وزارت علوم، نظر آن مرکز را در خصوص تعیین حداقل امتیاز مورد نیاز جهت ارتقاء رتبه اخذ نمود و پس از آن کارگروه ارتقاء رتبه، توسط هیات اجرایی تشکیل و مسئولیت بازنگری و اصلاح دستور العمل ارتقای رتبه کارکنان به کارگروه مذکور محول گردید.
وی ادامه داد: کارگروه ارتقاء دستور العمل 10 دانشگاه معتبر کشور را اخذ و مورد بررسی اجمالی قرارداد و بعد از آن آئین نامه ارتقاء رتبه (مصوب هیات امناء) به همراه دستور العمل مربوط جهت اخذ نظرات و پیشنهادها به 50 نفر از کارشناسان دانشگاه ارجاع شد و از میان این نظرها، کارگروه ارتقاء رتبه با در نظر گرفتن نکات مثبت مطرح در دستور العمل های دانشگاه های معتبر کشور و همچنین نظرات کارشناسان دانشگاه طی 200 ساعت نفر اقدام به اصلاح دستور العمل و پیشنهاد آن به هیات اجرایی نمود.
دکتر رمضانیان افزود: هیات اجرایی در تاریخ 5/8/94 با کلیات دستور العمل ارتقاء رتبه کارکنان برای کارمندان رسمی و پیمانی موافقت نمود.