پروفسور سمیعی در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان: آینده با تلاش دانشجویان در مسیر علم شکل می گیرد

27 09 2016
کد خبر : 3275890
تعداد بازدید : 556

مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید با حضور پروفسور مجید سمیعی، استاندار گیلان، مدیران و مسئولان استانی و همچنین اساتید و دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

پروفسور مجید سمیعی رئیس مرکز بین المللی تحقیقات علوم اعصاب هانوفر آلمان و جراح برجسته مغز جهان، در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان، مهمترین افراد کشور و کلید گشودن مشکلات و گره های جامعه را دانشجویان و دانش آموزان دانستند و جوانان را آینده سازان ایران خواندند. پروفسور سمیعی با اشاره به تلاش برای ساختن آینده ای آباد، آبادانی کشور را زمانی دانستند که هر دانشجو پس از فراغت از تحصیل بتواند برای چندین نفر امکان کار و رشد به وجود بیاورد. ایشان دانشجویان را چون الماسی دانستند که باید صیقل داده شود و آنگاه در راه موفقیت کشور تلاش کند.

img_0845

رئیس مرکز بین المللی تحقیقات علوم اعصاب هانوفر آلمان با بیان اینکه علم و دانش تنها متعلق به یک کشور نیست گفت: امروز هر دانشجویی باید سعی کند به ریشه دانش در رشته خود برسد و از آنجا شروع کند. ایشان با اشاره به اهمیت زمان در نیل به موفقیت از دانشجویان خواست زمان خود را به بطالت نگذرانند. وی دانشجویان ایرانی را جزو بهترین دانشجویان دانست و گفت: آینده زمانی شکل می‌گیرد که همه دختران و پسران دانشجو با تلاش و کوشش در مسیر علم پیش روند و دانش خود را در اختیار دیگران بگذارند.

img_0789

دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان در امنیت کامل کشور و در فضای همدلی و همیاری، این فضای امن و همدلانه را غنیمتی برای رشد و پیشرفت کشور دانست. ایشان پرفسور سمیعی را افتخار گیلان و فردی با عشق عمیق به گیلان دانست. دکتر نجفی وجود شخصیت های برجسته ای چون پروفسور سمیعی را فرصتی دانستند که از تجارب و توانمندی های آن ها می توان برای توسعه و پیشرفت استان بهره گرفت.

img_0746 دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در ابتدای مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و خیر مقدم به حاضرین گفت: دانشگاه گیلان بر خود می بالد که بهار دانش امسال را با حضور فرهیخته بزرگ و افتخار علم و دانش کشور آغاز می کند. دکتر رضی با اشاره به محبوبیت پروفسور سمیعی در میان خواص و عوام، علت اصلی این موضوع را عشق به دانش و پژوهش و عرق ملی ایشان دانست. رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به نیاز به برنامه ریزی برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، حرکت به سمت تربیت نیروی متخصص و کارآفرین و درآمدزایی با استفاده از دانش را از ملزومات این نسل از دانشگاه ها دانست. دکتر رضی در ادامه از عضویت افتخاری پروفسور سمیعی در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان ابراز خرسندی کرد و این عضویت را مایه افتخار دانشگاهیان دانشگاه گیلان دانست.

در انتهای این مراسم از سوی رئیس دانشگاه گیلان حکم عضویت افتخاری پروفسور سمیعی به عنوان هیأت علمی دانشگاه گیلان به نامبرده اهداء شد و همچنین تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گیلان و مرکز بین المللی تحقیقات علوم اعصاب هانوفر آلمان به امضای دکتر احمد رضی و پروفسور مجید سمیعی رسید.

img_0684

شایان ذکر است پروفسور سمیعی پیش از حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی طی نشستی با مدیران و مسئولان دانشگاه گیلان به گفتگو نشست. ایشان در این نشست ارزش و منزلت هر اجتماعی را وابسته به دانشگاه آن جامعه دانست. ایشان در ادامه آمار ارائه مقاله را برای رشد علمی کافی ندانست و خواستار شروع به نگارش مقالات مرتبط با مسائل نوین جهانی شد. پروفسور سمیعی با طرح این موضوع که کارهای رو به جلو همت بالایی می خواهد، گفتند اگر خیرین این فضا را لمس کنند و این ضرورت را دریابند وارد عمل می شوند. ایشان در پایان با اشاره به مفید بودن اینگونه ارتباطات و تعاملات گفتند آنچه ما داریم و آنچه می دانیم از صمیم قلب در اختیار استان گیلان و دانشگاه گیلان خواهیم گذاشت.

img_1046

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.